avatar

Battlefield 3 och Battlelog under DDoSig attack från osympatiska ostyringar

Skrivet av Daniel L. Postat i Battlefield 3, Information, Nyheter

Tagged: ,

Publicerad den maj 09, 2013 med 7 kommentarer">7 kommentarer

Battlelog och spelservrarna för Battlefield 3 befinner sig för stunden under attack från en okänd källa – men en sak är klart, det rör sig om en eller en hel bunt sabla ostyringar av den värsta sorten.

DICE annonserade via Twitter att “the current Battlefield 3 and Battelog outages are a result of activity that appears to be aimed at overwhelming our game servers. we are working on a variety of solutions to address this problem and are focused on resolution as quickly as possible.” Battlelog rullar på knagligt och det är så gott som omöjligt att spela en runda utan att stöta på problem.

Följande meddelande finns att beskåda på Battlelog;

Despite our security measures, we have been working around the clock to mitigate the impact of an ongoing denial-of-service attack on our Battlefield 3 game infrastructure over the last several days. While the motives are unclear, the focus of the attack has been interference with network communications preventing access to multiplayer gameplay.

At this point, no user data is involved. We share your frustration about the impact this has had to our service and the ability for many of you to play Battlefield 3. We are working tirelessly to mitigate the problem. As a part of our efforts to resolve these issues, we’ve conducted rolling restarts of Battlefield infrastructure servers to apply some updates.

Thank you for your patience and support while we work to get everyone back and playing Battlefield 3 as soon as possible. More updates to come. /DICE Team

Men var inte orolig, fredagens Battlefield 3-turnering, satt att hållas under högstämda Onlinegamer Lan tar ingen skada av det här. Vi kan ju bara köra kalaset via en egen server på plats. Hmmm, hur sa? AMENVAFAN…

Vi uppdaterar er så fort vi får nys om någonting ytterligare rörande attackerna och inte minst driftstörningen.
GD Star Rating
loading...
Battlefield 3 och Battlelog under DDoSig attack från osympatiska ostyringar, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Om Daniel L

avatar

En bitter gubbe fången i en ung mans kropp.

Bläddra Arkiverade Artiklar av

  • n1t3mar3xsv

    Småungar som attackerar.. sitter på Answer HQ och kan säga att en del är rätt tjuriga på EA.. Inte EA’s fel eller DICE’s..

    Hm..

    Ja, problemet är iallafall mestadels löst. Några fick sina stats resetade men det bör fixas inom kort.

  • ”Inte EA’s fel eller DICE’s..”
    Deras ansvar att se till att saker fungerar.

  • mickep75

    Om ni nu vet att ni har ddos attacker varför får ja detta som svar varför ja inte kan komma in o spela eller blir disconnectad hela tiden?

    E inte de att ljuga för era kunder?

    Hej Michael,

    Tack för att ni kontaktat EA Support angående Battlefield 3 – Premium

    För att kunna lösa det problem du råkat ut för ber jag dig att prova att spel med kabel istället för trådlöst om du har det. Om detta inte hjälper, vänligen skicka oss två stycken UO trace filer.

    Ladda ner UO trace programmet här: ftp://ftp.ea.com/pub/origin/patches/uo/uotrace.exe
    1. Starta UOTrace (Om du får en pop-up som säger ”UO Server List not found”, tryck Nej.)
    2. Klicka på Options längst upp i fönstret och välj sedan Advanced.
    3. Skriv ”easo.ea.com” i det rektangulära fönstret där servern är listad.
    4. Tryck på Trace Route knappen (den fjärde knappen från vänster)
    5. Efter att ”trace route” är klar, tryck på Poll knappen. Den finns två knappar till höger om Trace Route knappen
    6. Låt den skicka runt 100 paket (packets) och klicka sedan på Stop Poll.
    7. Klicka på Edit och välj Copy
    8. Klicka på Start (Windows knappen) på verktygsfältet längst ner
    9. Välj Program
    10. Välj Tillbehör
    11. Välj Anteckningar
    12. I menyfältet, klicka på Redigera och sedan på Klistra in
    13. I menyfältet, klicka på Arkiv och sen Spara
    14. Repetera steg 2 till 14 så att du har två separata filer som vi kan jämföra med
    15. Svara på detta email och bifoga filerna.

    Vad är det för internetleverantör din använder?

    Hälsningar,

    Jan-Erik
    Kundsupport
    Electronic Arts Inc.

  • mickep75

    o vill tillägga att programmet ni vill ja ska ladda ner o köra inte funkar ens o köra. Mkt besviken på hur ni på suporten sköter er o svarar, sen tog de 4 dagar innan ja fick ett svar ens fast man fick ett mail att max 24 timmar innan man får ett svar

  • Problemet med de flesta ”support” som finns är att det är folk som jobbar där som inte vet vad felen är, dom går efter ett manus där dom kanske har 50 olika fel och sen ger ett standardsvar på felet från en fusklapp typ.

    Dvs om du har fel på internet kanske dom har 10 olika lösningar på det, men dessa är väldigt generella…

    Därför jag sällan ringer supporten eller kontaktar dom för man vet oftast mer själv…

  • Sen vet jag inte om ”vi” bfstuff.se kan ställas till svars för vad EA/Dice har för problem :)

    Eller du kanske bara är arg rent allmänt, vi får hoppas det löser sig snart!

  • mickep75

    Nej ja ringer väldigt sällan en suport, de e om ja testat allt som går innan o de inte löser sig. Men tycker att svaret ja fick från denna suport va helt fel o dom bara svara nåt som står på deras lappar.
    Tex då ja ringt min leverantör då ja inte fått igång internet o testat allt så säger ja till dom allt ja gjort direkt o sist då gjorde dom bort sig o sa:
    Ja men då har ja ett förslag på hur du ska göra för o lösa detta, näe just de hade du redan testat kom ja på. hmm, kändes direkt att han satt o läste på sitt manus