avatar

Bättre prestanda utlovas efter nya patchen!

Skrivet av Jonne. Postat i Battlefield 4, Featured, Information, Internationellt

Tagged: , , , ,

Publicerad den januari 30, 2014 med 4 kommentarer">4 kommentarer

Som en blix från en klar himmel slog den nya patchen ner i allas datorer imorse, kanske inte helt oväntat att detta var på gång men att det skulle ske innan helgen var kanske ingen lågoddsare.
Den stora förändringen som vi får ta del av i den nya patchen är support för Mantel, mantel är helt enkelt prestanda-lösning som Dice och ADM jobbat på nu under en tid för att helt enkelt förbättra prestandan och spelupplevelsen i ett gäng spel som t.ex Battlefield 4.
Detta gäller däremot inte alla utom du måste i grund och botten ha en burk som klarar av högre än Direct x11 / x11,1 vilket i vanliga fall är det som Battlefield 4 kört under, du behöver även ett av dom senare AMD korten.

In order to use Mantle you will need the following:
-AMD Catalyst 14.1 Beta drivers. AMD will post them here.
-AMD Radeon GPU with Graphics Core Next (Note: AMD Catalyst™ 14.1 initially supports the AMD Radeon™ R9 290X, R9 290, R7 260X and “Kaveri” APU

The new game update for Battlefield 4 brings the Mantle renderer that DICE has developed in conjunction with AMD. With this first release of Mantle, you can expect performance increases in the game if you have the hardware to support it.

Här nedan ser ni en kort presentation från just AMD om vad detta mantel projekt går ut på.

YouTube Preview Image

För att kontrollera om du har möjlighet att koppla på mantel i spelet så kan du enekelt bara hoppa in i options i spelet, i fall allt är som det ska så borde där finnas en ny del som heter ”Graphic API” där du enkelt kan klicka i just mantel.

mantel

Ni kan förstås hitta all information om mantel och allt annat gott som kom med patchen genom att klicka er vidare till den officiella nyheten på battlelogen.

GD Star Rating
loading...

Om Jonne

avatar

Din Norrlänning i Etern !

Bläddra Arkiverade Artiklar av