avatar

Patrick Bach låter munlädret fladdra i intervju, ny information slinker ut: Dynamiska fraktioner, skalbar HUD och UI på PC, inga dag/natt-cykler

Skrivet av Daniel L. Postat i Battlefield 4, Information, Video

Tagged:

Publicerad den augusti 08, 2013 med Inga kommentarer">Inga kommentarer

Videoskaparen vill av någon anledning inte att videon skall bäddas in, inte ens på Battlefield.no:s egen hemsida… videon gömmer sig därmed på Youtube.

I en bastant intervju med Battlefield.no låter Battlefield-producenten Patrick Bach munlädret fladdra rörande Battlefield 4 – på kuppen konfirmerar han även ett par smarriga bitar information såväl som yttrar sig om DICE syn på Battlefield 4 som ett spel för e-sport.

Dynamiska fraktioner

En tämligen intressant funktion som det inte har yttrats någonting om förrän nu är möjligheten att som serveradministratör kunna bestämma vilka fraktioner som spelar på vilken karta/sida i sin servers kart-rotation.

“Ehm, vi har ju… en feature som vi inte har pratat jätte mycket om är ju ‘any army on any side, on any map’ – så du kan välja vilken sida som spelar med vilken arme.”

“Vilket gör att du kan köra US VS. Russia eller Russia VS. US, eller Russia VS. China, eller China VS. Russia ‘on any map’”

Det är med andra ord möjligt knåpa till det så att kineser slåss mot ryska busar, amerikaner slåss mot kineser, och kineser mot amerikaner – såväl som vilken fraktion som börjar i vilken ände.

“När du sätter upp din server så väljer du vilken ‘setup’ du vill använda, så kan du flytta sida om du vill, och det kommer ju skapa situationer där du får ‘slight unbalance’ men samtidigt kan du bara byta sida och balansera tillbaks det så att säga. Du får nog ganska intressanta resultat på det – det är en ganska stor feature inte många bryr sig om… förrän dom spelar det.”

Skalbara HUD och UI-element

Battlefield 4 sägs vara ett kraftigt steg framåt då det kommer till att skräddarsy din soldat såväl som din övergripande spelupplevelse, speciellt för de som kommer avnjuta spelet på sin datamaskin – exemplet som Bach tar upp rör skalbara HUD och UI-element, med han hintar även åt att det överlag kommer finnas ‘otroligt’ många komponenter att upptäcka.

“Det är många förändringar vi gör som sagt är under huven, som man kanske inte tänker på först – men man kommer se allt från hur UI/HUD-element, hur de är… till exempel skalbara saker, du kan jobba mycket mer med det för att ‘customisa’ din egen upplevelse. Det är otroligt många mer komponenter som man kommer upptäcka, framförallt som PC-spelare att man kan justera och förbättra.”

Inga dag/natt-cykler

Många hade kanske hoppats på en ordentlig dag/natt-cykel i Battlefield 4 – detta kommer tyvärr inte vara fallet. Detta då det enligt DICE tester ‘inte är roligt’ att spela på natten.

“Vi kommer inte gå så långt att vi har ‘day/night cycles’ eftersom det är inte… när vi testade det här så… ‘it’s not fun.’ Många tycker att det är väldigt tråkigt att spela på natten till exempel, för att det blir så svårt att navigera, så vi försöker hålla oss lite grann ‘dusk, dawn, day’ – någonstans där för att det skall bli mer spännande, för det värsta som kan hända är att vi gör det, grafik… snygg grafik och svårt att spela.”

  • Battlefield.no intervju med DICE – Patrick Bach
  • GD Star Rating
    loading...

    Om Daniel L

    avatar

    En bitter gubbe fången i en ung mans kropp.

    Bläddra Arkiverade Artiklar av